Livestream via YouTube

Livestream van uw evenement

De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat de vraag naar livestreaming in ons land enorm is toegenomen. Er is veel mogelijk met deze vorm van communicatie, van webinairs tot workshops, persconferenties, Q&A’s en events.

Media Managers maakt een livestream of een hybride event via YouTube, Facebook of Twitch mogelijk.

Naast de livestream is er vaak ook een vorm van interactie met de kijkers mogelijk, bijvoorbeeld in de vorm van een live chat, zoals bij YouTube. Het is ook mogelijk om een complete uitzending te maken, met een sponsor (billboard) of reclamefilmpjes.

Of door het inzetten van een professionele gespreksleider kunt u als onderneming zelfs een tafelgesprek houden en uitzenden over onderwerpen die bij uw merk of onderneming passen.

Livestream | Webinar

€925,-

Webinar inclusief op- en afbouw in één dagdeel.

Cameraman
Extra cameraman
Blackmagic Ursa mini Pro
Blackmagic Pocket
Blackmagic Extreme (regieset)
Regie
Sennheiser zenderset
Instart (video)
Instart (Powerpoint)
Laptop (stream)
Led panels (licht)
Chat
Lees meer

Livestream | Standaard

€2.458,-

Livestream/hybride event inclusief op- en afbouw in één dagdeel.

Cameraman
Extra cameraman
Blackmagic Ursa mini Pro
Blackmagic Pocket
Blackmagic Extreme (regieset)
Regie
Sennheiser zenderset
Instart (video)
Instart (Powerpoint)
Laptop (stream)
Led panels (licht)
Chat
Lees meer

Livestreaming, hoe doet u dat zo goed mogelijk?

Deze tips helpen u vast op weg.

  • Een goede, stabiele (bedrade) internetverbinding is de basis van het succes van de livestream.
  • Kies het juiste medium; als uw doelgroep vijftienjarigen zijn, zet dan volop in op TikTok, Snapchat en Instagram. Stel uzelf de vraag waar de volgers zitten en hoe zij op de meest gebruikersvriendelijke manier uw stream kunnen bekijken.
  • Zorg dat de stream makkelijk te bereiken is. Deel het via de andere kanalen, een nieuwsbrief of via posts op Facebook en andere social media.
  • Focus op het beeld én op de audio. Een slechte beeld- en audiokwaliteit zorgt alleen maar voor irritatie en laat een slechte indruk achter voor uw merk of onderneming.

Uit onderzoek blijkt dat in 2019 er voor ruim 1 miljard internetgebruikers naar live video hebben gekeken. Verwacht wordt dat tegen eind 2020 82% van al het internetverkeer aan livestreaming zal worden besteed.

Opvallend is ook dat 82% van de mensen de voorkeur geeft aan live video van een presentatie of een evenement boven een post op social media.

Een goede voorbereiding is het halve werk!

Het is belangrijk om vooraf na te denken over de boodschap op de presentatie, hoe u dit vormgeeft en hoe u dit wilt doen.

Dat kan een hoop druk of stress schelen.

Zorg dat u met de juiste partners aan het werk gaat om een livestream via YouTube op te zetten. Daardoor weet u zeker dat beeld- en audiokwaliteit goed is en dat levert weer een positieve indruk van uw merk of onderneming op bij de doelgroep.

Meer informatie over livestream van uw evenement of presentatie? Of wilt u weten wat de kosten voor een livestream zijn? Neem vrijblijvend contact op.

Bekijk onze showreel

Wat is een hybride evenement?

Een hybride evenement is een vakbeurs, conferentie, congres, seminar, workshop of ander soort event dat live combineert met online, een combinatie tussen offline én online.  De bezoekers of doelgroepen kunnen fysiek bij het evenement aanwezig zijn of van achter hun computer deelnemen.

Een hybride evenement combineert online en offline. Beide elementen versterken de beste beleving van het merk.

Een hybride evenement gaat verder dan een livestream en focust zich ook op interactie met de bezoeker/doelgroep. De kracht van een hybride evenement ligt bij het vergoten van bereik en betrokkenheid.

Uit onderzoek blijkt dat de ROI van een hybride evenement ook hoog ligt.

Livestream via YouTube | Livestream productie door Media Managers

Bijna 60% van de gebruikers van een hybride evenement zag een Return on investment in minder dan zes maanden.

Hybride evenementen maken het verschil in de communicatiestrategie, ook ver na de 1,5 meter samenleving. Dat komt door de interactie!

Het overbrengen van de boodschap is niet mee plaatsgevonden en door te denken buiten de grenzen van de locatie bereik je een veel groter publiek. Doordat alles opgenomen wordt kun je de content later ook nog inzetten, in zijn geheel of door bepaalde elementen op de social mediakanalen in te zetten.

Livestream via YouTube | Livestream productie door Media Managers

Om de bezoekers on- en offline te prikkelen een paar regels.

  • Kies een duidelijk thema dat leeft onder de doelgroep dat je wilt bereiken.
  • Interactie is de essentie van een hybride evenement, dus zorg dat dit voldoende in het programma verweven zit.
  • Zorg dat het evenement niet te lang is. Voor de fysiek aanwezige als online gasten geldt dat er een grens zit aan de spanningsboog.
  • Entertainment is belangrijk. Het evenement moet prettig zijn om naar te kijken, bijvoorbeeld door een dagvoorzitter/presentator die de interactie opzoekt met het publiek.
  • Het is belangrijk om dynamische beelden te gebruiken, de kijker moet geboeid blijven. Media Managers kiest altijd voor een meer-camera registratie zodat er in shots gewisseld kan worden.
Livestream via YouTube | Livestream productie door Media Managers
  • 30% van de mensen die een livestream van een evenement bekijken, zullen het volgende jaar hetzelfde evenement persoonlijk bijwonen
  • Het live streamen van je evenement hoeft niet duur te zijn, sterker nog, er zijn veel opties voor dit met een beperkt budget, zoals het live gebruiken van Facebook vanaf een smart device.
  • 52% van de marketeers noemde video het contenttype met de beste ROI
  • Verhoogde betrokkenheid, volgens Facebook Live, gebruikers kijken 3x langer naar live video en geven 10x meer commentaar dan opgenomen beelden.

Laat het regelen van een livestream maar aan ons over!

Tijdens een livestream via YouTube wil je je niet druk hoeven maken over de posities van de camera’s of het geluid goed verstaanbaar is en of de stream wel live is. Media Managers zorgen voor een kwalitatief goede livestream, met de juiste techniek.

Welk platform moet u gebruiken voor de livestream?

Er zijn veel platforms beschikbaar om live video te verspreiden. De meest populaire zijn Facebook Live, YouTube Live, Instagram Live, Vimeo Live en Twitch. Het is essentieel om het juiste platform te kiezen voor een geslaagde livestream. Daarbij spelen verschillende aspecten een rol: doelgroep, kosten en technische mogelijkheden/beperkingen.

Het is belangrijk om goed te onderzoeken waar uw doelgroep zich bevindt. En welke social mediakanalen deze gebruikt. Door hier goed op in te haken met de aankondiging van uw livestream is het mogelijk om, voorafgaand aan de uitzending, een groot publiek op te bouwen.

Tenslotte, bent u nieuwsgierig naar de kosten om een bedrijfsfilm te laten maken? Vraag dan vrijblijvend informatie aan.