Livestream via YouTube

De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat de vraag naar livestreaming in ons land enorm is toegenomen. Er is veel mogelijk met deze vorm van communicatie, van webinairs tot workshops, persconferenties, Q&A’s en events.

Naast de livestream is er vaak ook een vorm van interactie met de kijkers mogelijk, bijvoorbeeld in de vorm van een live chat, zoals bij YouTube. Het is ook mogelijk om een complete uitzending te maken, met een sponsor (billboard) of reclamefilmpjes.

Of door het inzetten van een professionele gespreksleider kunt u als onderneming zelfs een tafelgesprek houden en uitzenden over onderwerpen die bij uw merk of onderneming passen.

Media Managers verzorgt samen met partner Audio Traject livestreaming via YouTube, Facebook of Twitch.

Oefenwedstrijden via YouTube

In opdracht van Vitesse zijn de oefenwedstrijden tegen KVC Westerlo, Fortuna Düsseldorf en SV Darmstadt 98 live gestreamd. Media Managers verzorgde niet alleen de stream, volledig met scorebord, sponsor (billboard) maar ook het inplannen van het event.

Hierdoor werd het voor supporters mogelijk om de uitzending direct in hun agenda op te slaan. De abonnees op het Vitesse YouTube-kanaal ontvingen automatisch een notificatie dat er een livestream te zien was.

Door het vooraf inplannen werd promotie ook mogelijk en kon de directe link op tijd worden gedeeld via andere mediakanalen. De livestream bleef via YouTube beschikbaar zodat kijkers, die om welke reden dan ook de live-uitzending niet konden bekijken, dat op een ander moment konden doen.

De streams zijn massaal bekeken. De oefenwedstrijd tegen Fortuna Düsseldorf werd door meer dan 22.000 personen bekeken. Het leverde ook positieve reacties op van Duitse supporters.

Livestream via YouTube

De samenwerking tussen Media Managers en Audio Traject levert het beste van twee werelden. Media Managers zorgen voor het juiste beeld, vormgeving en planning terwijl Audio Traject zorgt voor de techniek van de livestream en eventueel audio of licht.

Samenvatting

Er werd voor Vitesse niet alleen een livestream verzorgd. Ook werd van het beeldmateriaal én de later opgenomen interviews een samenvatting gemaakt.

Livestreaming is booming. Maar hoe doet u dat zo goed mogelijk?

Deze tips helpen u vast op weg.

  • Een goede, stabiele (bedrade) internetverbinding is de basis van het succes van de livestream.
  • Kies het juiste medium; als uw doelgroep vijftienjarigen zijn, zet dan volop in op TikTok, Snapchat en Instagram. Stel uzelf de vraag waar de volgers zitten en hoe zij op de meest gebruikersvriendelijke manier uw stream kunnen bekijken.
  • Zorg dat de stream makkelijk te bereiken is. Deel het via de andere kanalen, een nieuwsbrief of via posts op Facebook en andere social media.
  • Focus op het beeld én op de audio. Een slechte beeld- en audiokwaliteit zorgt alleen maar voor irritatie en laat een slechte indruk achter voor uw merk of onderneming.

Uit onderzoek blijkt dat in 2019 er voor ruim 1 miljard internetgebruikers naar live video hebben gekeken. Verwacht wordt dat tegen eind 2020 82% van al het internetverkeer aan livestreaming zal worden besteed.

Opvallend is ook dat 82% van de mensen de voorkeur geeft aan live video van een presentatie of een evenement boven een post op social media.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Het is belangrijk om vooraf na te denken over de boodschap op de presentatie, hoe u dit vormgeeft en hoe u dit wilt doen.

Dat kan een hoop druk of stress schelen.

Livestream

Zorg dat u met de juiste partners aan het werk gaat om een livestream op te zetten. Daardoor weet u zeker dat beeld- en audiokwaliteit goed is en dat levert weer een positieve indruk van uw merk of onderneming op bij de doelgroep.

Meer informatie over livestream van uw evenement of presentatie? Neem vrijblijvend contact op.

Prinsjesdag

Op dinsdag 15 september 2020 verzorgt Media Managers een livestream in opdracht van Accon avm. De uitzending is te zien via het YouTube-kanaal van Accon avm en wordt gehost door Marlies Claasen.

De onderwerpen gaan o.a. over wat ondernemers dit jaar nog van de overheidsmaatregelen zullen gaan merken en we maken een doorkijkje naar 2021. Het zal gaan over ondernemerschap in een nieuwe werkelijkheid en waarom het juist nú het goede moment is om na te denken over strategische keuzes.